Nashville

26 juli 2022 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Hier in Nashville wordt muziek geschreven, gemaakt en geleefd. De hele stad staat in het teken van vooral Countrymuziek maar ook Rock en roll en blues zijn te horen en te zien.

Voor het ontbijt ben ik (Milko) een ochtendwandeling gaan maken door “the music row”.
Dit is een wijk met heel veel muziek studio’s, waaronder ook het oude muziek label RCA Victor. Hier hebben veel grote artiesten, o.a. The Everly brothers, Tina Turner, Johnny Cash, Roy Oberson hele grote hits opgenomen. Zo ook Elvis Presley en dit gebeurde in studio B. Dit vroeg om een bezoekje.

Na het ontbijt zijn we met de bus naar Down Town Nashville gereden en daar “the strip” Broadway bezocht. Hier kan je niet om de muziek heen, een kakofonie van bandjes, zangers en zangeressen die graag ontdekt willen worden galmen vanuit de bars, over de straat….geweldig.
De echte shoppers onder ons moesten cowboyhoed en laarzen passen en bekijken. Winkels vol met alles wat nodig is om er als een echte cowboy of cowgirl uit te zien. We durfden er geen foto’s van te maken….maar het was geweldig.😊

Vanaf Broadway is het een klein stukje lopen naar Country Music Hall of Fame….
We zijn het museum niet in geweest, je kan niet overal in. De Amerikanen weten wel wat ze aan entreeprijzen vragen moeten. Als er een bekende ster een kauwgom laat vallen, zetten ze er een hek omheen, Amerikaanse vlag en kassa er naast en je betaald minimaal $20.

Na nog een kleine beklimming van Capitol Hill naar Tennessee State Office, moesten we door de warmte echt opgeven. 37 graden in een stad is echt te gek….

Later werden we getrakteerd op een stevige regenbui van bijna 2 uur.
Geen vakantie is af zonder…zullen we maar zeggen.

Morgen nemen we afscheid van Nashville en rijden we naar Memphis.