New Orleans

31 juli 2022 - New Orleans, Verenigde Staten

Vrijdag 29 juli zijn we aangekomen op onze laatste bestemming met de auto. Zonder veel problemen zijn we vanuit Jackson in “Nola” aangekomen. Nola zoals ze New Orleans hier noemen, is een hele oude stad…de eerste gebouwen en graven🫣 stammen al van Eind 1700. Het is de stad van de muziek….maar ook de haunted mansions, voodoo en lugubere begraafplaatsen.
Het valt ons op dat New Orleans er over het algemeen rommelig en met slecht onderhouden wegen uitziet. Het zal misschien te maken hebben met opbouwen na de storm Katrina, maar in vergelijking met de andere steden is het echt slecht. Voor insiders binnen de familie, Zuid-Afrikaanse wegen.

We zijn vandaag naar Bourbon street,French Quartier gereden met de oude tram. Het is daar gezellig druk en mooi onderhouden. Ook hier komt de muziek je tegemoet.
Heerlijk hoe ze bekende kinderliedjes omdopen tot heerlijke jazzmuziek.
Met de warmte valt het hier vandaag ineens wel mee. Louisiana is de Staat van de orkanen en de wolkbreuken. Ook die hebben we kunnen afvinken, wat een water en wat een onweer 🌩 indrukwekkend.
Na een uur schuilen in een restaurant (je moet wat😜) zijn we naar de Mississippi gelopen en hebben een we een echte raderboot (Mississchipie) zien varen…. Op de Mississippi!! Wat wil je nog meer. Het plaatje compleet zullen we maar zeggen.

Wat  gaan we morgen bedenken, er is nog zo veel te zien hier in Nola.
Vampire Diaries speelt zich hier af, DE Netflix serie van de meiden, dus we gaan ons laten verrassen.