Laatste dag New York

15 juli 2022 - New York City, Verenigde Staten

Met een beetje weemoed, gaan we vandaag iets te laat op pad.
Op de planning staat vandaag 9/11 memorial en High line.

Aangekomen bij de gedenkwaardige plek, waar op 11 september 2001 de verschrikkingen hebben plaatsgevonden, komen de verhalen van toen weer terug.
We vertellen de kinderen in een notendop wat we nog weten en wat we zo gaan zien.
Het is enorm druk…toch een raar idee dat zoiets verschrikkelijks nu is verworden tot een soort van attractie. Wij hebben een tijdslot geboekt denken we….met ons nog duizenden anderen. Ivm Corona is het museum nog steeds maar 5 dagen open. Dus persen ze 7 dagen aan mensen in die 5 dagen🫣 Dit doet de waardigheid die dit museum zou moeten uitstralen geen goed.
Tipje van ons…ga 7 dagen open of weiger zeker 500 mensen per uur.
we hebben de kinderen een indruk gegeven, het was oké…

Door naar Hudson River Park, een mooi park aangelegd op palen in de Hudson. Waar David even heerlijk zichzelf kon zijn, door een concert te geven op de daar aanwezige piano😊

Nadat David het plein op Hudson Park had leeg gespeeld en met für Elise afscheid van de meest trouwe fans had genomen, liepen we naar de overkant.

High line….een niet meer gebruikt trein spoor, wat door omwonenden is omgetoverd tot park. Wat ons betreft een aanrader om even tot rust te komen. En van iets hoger echte New York-straat foto’s te kunnen maken.

Met kapotte voeten en met New York diep in ons hart..rijden we “voor de laatste keer” terug naar Brooklyn.
We gaan vanaf morgen de USA ontdekken, de auto staat klaar op JFK……

1. Almar en Sabrina:
    15 juli 2022
    Het plein leeg spelen zegt toch niet iets over de kwaliteit van de pianist? Zal vast de piano zijn die kapot gespeeld is.
  2. Milko:
    15 juli 2022
    Daar had David het wel over ja..😜
  3. Joop en Anja:
    15 juli 2022
    Met enige vertraging hebben we genoten van jullie verhalen en foto's. Heel indrukkend, geniet van de verdere vakantie