Top of the Rocks en Yankee madness

14 juli 2022 - Manhattan, Verenigde Staten

Woensdag 13/7

Vroeg uit de veren. De temperatuur buiten loopt om half negen al behoorlijk op maar we wandelen fris en fruitig richting de metro. Een lange rit, maar wel in een gekoelde metro (heerlijk), brengt ons naar Times square. Voor Milko en mij geen nieuwe ervaring, maar de kids vinden de indrukwekkende, flikkerende  en over the top grote beeldschermen wel gaaf. Het doet wat armoedig aan, eerlijk gezegd. Er wordt volop verbouwd en de riooldeksels liggen in het stinkende water. Het stinkt er als een bunzing. Any way; de Disney store en the M&M store bevestigen de Amerikaanse grootheidswaanzin. En eerlijk, we voelen ons allemaal weer even kind. Meegezongen met Let it go. Stitch,  Nala en Tinkerbell geaaid..

Met een zalige ijskoffie in de hand vervolgen we onze weg naar Rockefeller Center. Onderweg een New York Yankee winkel ingedoken. Op zoek naar een Baseball Jack voor Marjolijn. Tevergeefs. Wel een honkbal voor Thirza gescoord. Bij Rockefeller center spreekt een alleraardigste suppoost ons aan en vertelt ons in een notendop wat het Rockefeller center is en nodigt ons uit om vooral the top of the rocks te bezoeken. Kost ongeveer 37 dollar p.p. zegt hij. We twijfelen niet lang en zoeken ons een versuffing waar we in vredesnaam tickets moeten kopen. Die 37 dollar blijkt een beetje meer te zijn, maar de trip naar boven is al de moeite waard. David vindt het wel wat spannend in de lift, die ons binnen 43 seconden naar de top brengt. 67 verdiepingen.
En dan, een uitzicht!! Fantastisch. We kijken uit over Central park en zien in de verte het Yankee stadion liggen waar we vanavond naartoe gaan. Aan de andere kant van de toren kijken we uit over het dampende en resonerende Manhattan. Wat een stad.. Het is kraak helder en zien in de verte miss Liberty haar taak volbrengen. Daar gewoon staan en mensen tot verwondering beroeren.
Wij zijn ook ontroerd en beseffen ons wat een voorrecht het is om hier met elkaar te staan.
Einde deel 1

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bern en Theo:
    14 juli 2022
    Geweldig allemaal, we genieten mee! 🥰